pan w białym kombinezonie

Jak działa kabina lakiernicza? – cześć I

Dobra kabina lakiernicza to gwarancja najwyższej jakości lakierowania przy możliwie jak najkrótszym czasie. Tak można w skrócie określić najważniejszy aspekt tego pomieszczenia. W jaki sposób taka kabina działa i z czego jest zbudowana?

 

Izolacja kabiny lakierniczej

Kabiną lakierniczą nazywamy pomieszczenie wykonane z paneli izolowanych za pomocą różnych materiałów. Może to być styropian, wełna mineralna lub też poliuretan spieniony. Izoluje się nie tylko ściany, ale również dach kabiny lakierniczej. Jest to tym bardziej istotne, ponieważ prawidłową pracę kabiny determinują takie czynniki jak odpowiednia temperatura oraz wentylacja.

Istotny wpływ na sprawne i wydajne działanie kabiny lakierniczej ma również wielkość krat podłogowych – tam właśnie znajdują się filtry podłogowe typu paint stop. Kraty podłogowe powinny znajdować się raczej pod kołami pojazdu, niż pod podwoziem, ponieważ wtedy możliwy jest lepszy przepływ powietrza. Oczywiście w takiej sytuacji niezbędne pozostaje odpowiednie, dokładne ustawienie pojazdu w kabinie.

 

Dwie fazy lakierowania

Lakierowanie dzielimy na dwie podstawowe fazy – fazę lakierowania oraz suszenia. Istnieje kilka metod umożliwiających sprawne suszenie lakieru na samochodzie. O ile faza lakierowania wygląda w większości przypadków podobnie, o tyle możemy wyróżnić trzy podstawowe sposoby suszenia.

Faza suszenia może odbywać się na kilka sposobów – zostaną one omówione w drugiej części wpisu. Zapraszamy do lektury!