- Szczegóły
Najważniejsze aspekty uszczelniania nadwozia cz. 1
Uszczelnianie nadwozia samochodu to złożone zagadnienie i nierzadko prawdziwe wyzwanie dla warsztatu. Na prawidłową pracę składają się takie czynniki jak materiał, który posłużyć ma za masę uszczelniającą. Fabryczna karoseria zabezpieczona jest przed szkodliwym działaniem wilgoci oraz innych niekorzystnych czynników zewnętrznych, jednak każda kolejna naprawa skutecznie pozbywa Twój samochód ten warstwy.
Zabezpieczenie antykorozyjne
Przed warsztatem samochodowym stoi nie lada wyzwanie – wraz z nałożeniem masy uszczelniającej konieczne jest odtworzenie wszystkich powłok tak, by jak najmniej różniły się od fabrycznych. Należy pamiętać, że podstawową i najważniejszą cechą masy uszczelniającej jest ochrona przed wilgocią, która z kolei może prowadzić do korozji – największego wroga pojazdów mechanicznych.
Nie jest możliwe odtworzenie tych samych warstw, które zostały nałożone przez producenta. Wynika to z faktu, że warsztat blacharsko-lakierniczy nie jest w stanie użyć materiałów, których zastosowanie wymaga bardzo wysokiej temperatury. Nie jest jedna tak, że np. bez wosku czy masy PCW nie da się zrobić skutecznej warstwy uszczelniającej.
Jakie masy stosować?
W warsztatach samochodowych obecnie powszechnie stosuje się masy poliuretanowe PUR. Masy takie nakłada się na spoiny zagrzewane oraz spawane po połączeniu blach. Masa taka powinna być dodatkowo pokryta warstwą ochronną, ponieważ PUR nie są odporne na intensywne działanie promieni słonecznych. Następnie stosuje się powłokę masy na bazie modyfikowanych silanów MS. Warto dodać, że polimery modyfikowanych silanów są obecnie najnowocześniejszym tworzywem antykorozyjnym i uszczelniającym. Masy MS są również przyjazne środowisku, nie zawierają bowiem szkodliwych substancji, takich jak rozpuszczalniki, silikon czy PCW.